Η περίφημη αυτή φράση ανήκει στον Ιρλανδό θεατρικό συγγραφέα George Bernard Shaw και αποδεικνύει περίτρανα την αδιαμφισβήτητη αξία του παιχνιδιού στην ψυχική, νοητική και σωματική ανάπτυξη του παιδιού.

Είναι πραγματικότητα πως όλοι οι ερευνητές και επιστήμονες αντιμετώπισαν μεγάλη δυσκολία στο να αποδώσουν τον ορισμό του παιχνιδιού και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ποικιλία στους ορισμούς αλλά πάντα με κοινή βάση.

Ο George W. Maxim το 1989 διατύπωσε πως το παιχνίδι είναι η δραστηριότητα μέσα από την οποία τα παιδιά καλύπτουν όλες τις αναπτυξιακές τους ανάγκες. Για να προσθέσουν το 1991 η Barbara Scales με τους συνεργάτες της, ότι το παιχνίδι είναι αυτή η συναρπαστική δραστηριότητα στην οποία συμμετέχουν υγιή παιδιά με ενθουσιασμό και ανεμελιά. Η Μ. Kostelnik με τους συνεργάτες της το 1993 όρισαν το παιχνίδι ως μια δραστηριότητα, κατευθυνόμενη από το παιδί, το “νόημα” της οποίας έχει σημασία για το ίδιο και όχι η κατάληξή της, για να συμπληρώσει η Stephanie Feeney το 1996 πως το παιχνίδι είναι η πραγματοποίηση της μάθησης μέσα από την πράξη. Τέλος, O Meckley  το 2002, συνοψίζοντας τις παραπάνω σκέψεις επαναπροσδιόρισε τον ορισμό του παιχνιδιού ως μια δραστηριότητα η οποία θα πρέπει να εμπεριέχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: α) να είναι ελεύθερη επιλογή των παιδιών, β) να κατευθύνεται από εσωτερικά κίνητρα, γ) να παρέχει ευχαρίστηση και ικανοποίηση, δ) να εμπλέκει ενεργά τους παίκτες, ε) να είναι αυτό-κατευθυνόμενο, στ) να έχει νόημα για το παιδί.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Είναι αλήθεια πως τα παιδιά για τη σωστή ανάπτυξη τους δε χρειάζονται πάρα πολλά, παρά τις προσταγές της σύγχρονης καθημερινότητας. Όπως έχει γράψει και ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκυ στο βιβλίο του Αδερφοί ΚαραμαζώφΌ,τι χρειάζεται η ψυχή ενός παιδιού είναι το φως του ηλίου, τα παιχνίδια, το καλό παράδειγμα και λίγη αγάπη”.

Ανδρέας Χιόνης-Κοτζιάς,
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας